W jakim wypadku można dokonać plastyki powiek?

Blefaroplastyka, czyli plastyka powiek, to zabieg chirurgiczny. Polega na usunięciu nadmiaru tłuszczu oraz skóry poprzez niewielkie nacięcia. Kiedy warto mu się poddać?

Dla kogo przeznaczona jest plastyka powiek?

Pacjenci najczęściej decydują się na wykonanie blefaroplastyki ze względów estetycznych. Nie ulega wątpliwości, że opadające powieki, które wręcz przysłaniają oczy, mogą być źródłem licznych kompleksów. Taki defekt sprawia zarazem, że dana osoba stale wygląda na zmęczoną i co więcej, starszą niż w rzeczywistości. Panie skarżą się również na trudności w wykonaniu makijażu, gdyż nadmiar skóry i tłuszczu uniemożliwia estetyczną aplikację kosmetyków.

Warto zwrócić jednak uwagę także na względy zdrowotne. Gdy problem jest wysoce zaawansowany, powieka przysłaniająca oko może powodować rozmaite dolegliwości. Mowa tu m.in. o bólach głowy, pogorszeniu jakości widzenia, łzawieniu i wielu innych objawach. Często pacjenci w pierwszej kolejności wybierają się do okulisty, sądząc, że są to problemy powiązane z narządem wzorku.

Co warto wiedzieć na temat plastyki powiek?

Zajmując się plastyką powiek w Poznaniu, pacjenci często określają ją mianem operacji. Należy wyraźnie zaznaczyć, że to nie operacja, a zabieg chirurgiczny. Cechuje się on bowiem niewielką inwazyjnością, a ponadto czas jego trwania jest bardzo krótki. Co więcej, blefaroplastyka wykonywana jest w znieczuleniu miejscowym, a nie ogólnym.

Pozostając w temacie znieczulenia, warto podkreślić, że podczas zabiegu pacjent nie odczuwa bólu. Myśl o dyskomforcie często zniechęca do poddania się plastyce powiek. W rzeczywistości zupełnie nie ma czego się bać. Pamiętaj jednak, aby oddać się w ręce doświadczonego chirurga. Bądź co bądź, zabiegowi poddawana jest delikatna okolica oczu.